Moni yritys pohtii, mikä olisi paras tapa hoitaa yrityksen puhelinvaihde. Vaihteenhoitoon ja asiakkaiden puheluiden käsittelyyn on monia vaihtoehtoja, joiden välillä valitseminen voi olla vaikeaa. Jotkut yritykset luottavat huolettomaan ulkoistettuun vaihteenhoitoon, toiset haluavat hallinnoida vaihderatkaisuaan täysin itsenäisesti.
Tarjoamme yhdessä sisaryhtiömme DialOk:n kanssa sekä ulkoistettua vaihteenhoitoa että ketterän vaihteenhoidon mobiilisovelluksen, jotka voidaan tarvittaessa myös integroida yhdeksi kokonaisuudeksi. Tässä artikkelissa vertailemme, mikä ratkaisuista sopii mihinkin tarpeeseen.
Puhelinvaihteen hoitaminen omin voimin Mobiilivaihteella
Helppokäyttöinen Mobiilivaihde on moderni vaihtoehto vanhanmallisille kiinteille vaihderatkaisuille ja vaihteenhoidon työpöytäsovelluksille.
Line Carrier Mobiilivaihde on ketterä vaihdepalvelusovellus, joka tuo kaikki perinteisen puhelinvaihteen toiminnot suoraan matkapuhelimeesi. Line Carrierin asiakaskunnassa Mobiilivaihdetta suosivat monenlaiset yritykset, etenkin sellaiset, joilla on liikkuvaa henkilöstöä, paljon puheluliikennettä ja tarve tehostaa puheluiden käsittelyä.
Mobiilivaihde sopii hyvin monen kokoisille yrityksille muutaman henkilön pienyrityksistä keskisuuriin tai suuriin yrityksiin, ja se on integroitavissa laajempaan Contact Center-järjestelmään.
Mobiilisovellus helpottaa puheluiden hallintaa ja välitystä yrityksen henkilöstön kesken.
Mobiilisovellus helpottaa puheluiden hallintaa ja välitystä yrityksen henkilöstön kesken. Voit hallinnoida itse kaikkia puhelinvaihteen ominaisuuksia, aikaohjauksia, jonoja sekä tiedotteita. Puheluliikenteen määrää ja vastausastetta voidaan seurata raportointitoiminnon avulla. Mobiilivaihteeseen voidaan integroida myös O365- ja Microsoft Teams-tilatiedot.
Mobiilivaihteen ansiosta asiakaspuheluita ei jää vastaamatta, sillä puhelut voidaan ohjata henkilöstölle läsnäolotilan perusteella. Puheluhistorian lisäksi takaisinsoittotoiminnon ansiosta vastaamattomiin puheluihin on helppo palata myöhemmin.
Lue myös artikkelimme Mikä on Mobiilivaihde?, niin saat tietää lisää.
Ulkoistettu puhelinvaihde on huoleton valinta
Ulkoistettu vaihteenhoitopalvelu on palvelu, jossa puhelimeen vastaaminen ja puheluiden välitys ulkoistetaan DialOk:n vaihteenhoitohenkilöstölle kokonaan tai osittain. Vaihteenhoitaja vastaa saapuviin puheluihin ja yhdistää ne oikeille henkilöille yrityksessä.
Sujuva vaihteenhoitopalvelu mahdollistaa yrityksen, asiakkaiden ja sidosryhmien saumattoman sekä tehokkaan yhteydenpidon. Ulkoistettu vaihde tai osittainen vaihdepalvelu takaa, että asiakkaat ja sidosryhmät tavoittavat yrityksesi avainhenkilöt.
Ulkoistettu puhelinvaihde on huoleton valinta, jossa voit luottaa siihen, että puheluliikenteesi hoituu vaivattomasti ammattilaisten toimesta.
Ulkoistettu puhelinvaihde on huoleton valinta, jossa voit luottaa siihen, että puheluliikenteesi hoituu vaivattomasti ammattilaisten toimesta. Oman henkilöstösi ei tarvitse käyttää aikaa turhiin puheluihin vastaamiseen, sillä vaihteenhoitaja huolehtii puheluiden ohjaamisesta oikeille henkilöille.
Ulkoistettu vaihteenhoito parantaa myös asiakaskokemusta, sillä sujuvan vaihteenhoidon ansiosta asiakaspalvelun saaminen on nopeaa ja vaivatonta.
Kumpi minun yritykselleni – ulkoistettu puhelinvaihde vai mobiilivaihde?
Mobiilivaihde sopii sinulle, jos…
- Haluat vastata asiakaspuheluihin itse.
- Haluat hallinnoida puhelinvaihdettasi itse.
- Henkilöstölläsi ei ole aikaa päivystää perinteisen puhelinvaihteen äärellä, mutta heille täytyy välittää puheluita (esim. päivystystyössä tai liikkuvassa työssä).
- Haluat ketterän ja helpon ratkaisun puheluiden välitykseen.
- Haluat kevyen ja nopeasti käyttöönotettavan vaihderatkaisun.
Ulkoistettu puhelinvaihde sopii sinulle, jos…
- Haluat huoletonta palvelua, jossa oman henkilöstösi ei tarvitse päivystää puhelimen äärellä.
- Runsas puheluliikenne kuluttaa liikaa aikaa tai resursseja.
- Haluat ulkoistaa asiakaspuheluihin vastaamisen kokonaan tai osittain.
- Haluat, että puhelimeesi vastaa koulutettu asiakaspalvelun ammattilainen.
Mobiilivaihde ja ulkoistettu puhelinvaihde integroituna
Tarvittaessa voit ottaa käyttöön myös molemmat ja hyödyntää sekä ulkoistetun vaihteen että mobiilivaihteen parhaita puolia. Esimerkiksi liikkuvaa työtä tekevissä yrityksissä ulkoistetun vaihteen työntekijät voivat välittää puheluita eteenpäin Mobiilivaihteen käyttäjille.
Tilatietointegraation avulla vaihteenhoitaja voi nähdä Mobiilivaihteen käyttäjien läsnäolotilan ja ohjata puhelut tavoitettavissa oleville henkilöille. O365 Kalenteri- ja Teams-integraation avulla vaihteenhoitaja näkee henkilöstön kalenterimerkinnät kuluvalta ja seuraavalta päivältä.
Ratkaisu sopii hyvin yrityksille, joiden henkilöstö tekee liikkuvaa työtä useissa toimipisteissä, asiakkaiden luona tai tien päällä, mutta toimistolla ei ole ketään, jolla olisi aikaa vastata puhelimeen ja välittää puheluita. Asiakaspuhelut eivät jää vastaamatta, kun vaihteenhoitaja näkee suoraan tavoiteltavan henkilön tilatiedon ja tietää, onko kyseinen henkilö valmis vastaamaan puhelimeen.
Lue lisää palveluistamme
Harkitsetko uutta puhelinvaihderatkaisua? Autamme mielellämme valitsemisessa! Ota yhteyttä ja palaamme sinulle pian.
Lue artikkeleita vaihteenhoidosta
-
Mitä hyötyä soittajan nimitiedon tunnistaminen tuo?
Tunnista soittajat reaaliaikaisesti ja paranna viestintää Line Carrierin Soittajan nimitieto -integraatiolla. Ei enää tuntemattomia numeroita, vaan sujuvampaa ja turvallisempaa yhteydenpitoa niin Mobiilivaihteessa kuin Contact Centerissä.
-
Miten tunnistaa kalastelupuhelu? – Phishing tavoittelee rikoshyötyä
Oletko saanut epäilyttävän puhelun, jossa kysellään henkilökohtaisia tietoja? Se voi olla kalastelupuhelu.
-
Älykäs puhelunreititys – Asiakaspuheluiden automaattinen reititys oikeaan paikkaan
Helpota yrityksessäsi asiointia tarjoamalla asiakkaillesi yksi puhelinasiointikanava ja anna älykkään automaation hoitaa loput!