Moni yritys valitsee palvelu- tai yritysnumeron käyttötarpeisiinsa, sillä se helpottaa yrityksessä asioimista ja mahdollistaa asiakaspalvelun kulujen kattamisen palvelunumeromaksuilla. Tässä jutussa kerromme lyhyesti, miksi palvelunumero kannattaa ja mitä sillä voi tehdä.
Haluatko tutustua Line Carrierin palvelunumerotuotteisiin? Klikkaa tästä:
Miksi palvelunumero yritykselle?
Moni yritys suosii palvelunumeroa siksi, että se herättää asiakkaassa luottamusta. Valtakunnallinen palvelunumero on tavallista puhelinnumeroa helpompi muistaa ja sen markkinointi on helpompaa.
Palvelunumeroiden avulla voidaan pyrkiä kattamaan asiakaspalvelusta koituvia kuluja kokonaan tai osittain. Maksullisissa palvelunumeroissa on etukäteen määritelty hinta, joka veloitetaan asiakkaan puhelinlaskussa. Hinnoittelu voidaan tehdä joko puhelu- tai minuuttiperusteisesti tai näiden kahden yhdistelmänä.
Täysin maksuton 0800-palvelunumero madaltaa yhteydenoton kynnystä asiakkaillesi.
Monet yritykset suosivat asiakkaalle ilmaista palvelunumeroa. Täysin maksuton 0800-palvelunumero madaltaa yhteydenoton kynnystä asiakkaillesi. Se voi tehdä yrityksesi helpommin lähestyttäväksi ja rakentaa positiivista imagoa.
Palvelunumero yritykselle pähkinänkuoressa
- Kata asiakaspalvelun kulut maksullisella numerolla
- Madalla asiointikynnystä ilmaisella numerolla
- Helpota asiointia yhtenäisellä, helposti muistettavalla numerolla
- Herätä luottamusta asiakkaissasi
IVR-äänivalikko ohjaa asiakkaan oikeaan paikkaan
Palvelunumero helpottaa yrityksessäsi asioimista, sillä kaikki palvelut voidaan niputtaa yhden puhelinnumeron taakse.
Line Carrier Palvelunumeron taakse voidaan rakentaa palvelutyypin mukainen IVR-valikko eli äänivalikko esimerkiksi asiakaspalvelulle, ajanvaraukselle, myyntiin tai löytötavaroille sekä maksullisiin viihdepalveluihin. IVR-valikossa asiakas voi ohjata puhelun haluamaansa aiheeseen puhelimen numeropainikkeilla.
IVR-valikon avulla asiakkaiden puhelut ohjautuvat oikeaan paikkaan ilman, että asiakkaan tarvitsee itse osata soittaa erillisiin puhelinnumeroihin eri palveluita varten tai keskustella vaihdepalvelutyöntekijän kanssa. Tämä tehostaa asiakaspalvelua ja vähentää kustannuksia.
Suomalaisiin palvelunumeroihin ei yleensä voi soittaa ulkomailta.
Kiinnostaako IVR-valikko? Lue lisää aiheesta artikkelistamme IVR-valikko on väsymätön asiakaspalvelija.
Eri palvelunumeroilla on eri käyttötarkoituksia
Palvelunumeroiden alussa oleva numerosarja kertoo niiden käyttötarkoituksesta. Numerosta voi päätellä, millaista palvelua numerossa tarjotaan ja onko puhelu maksullinen.
- 0600-alkuiset numerot on varattu maksullisille asiointipalveluille, kuten tilauksille, ajanvarauksille ja asiantuntijaneuvontaan
- 0300-alkuiset ovat edullisia, yleishyödyllisille palveluille varattuja numeroita
- 0700-alkuiset on tarkoitettu maksullisille viihdepalveluille, kuten pelit, arpajaiset, äänestykset ja muu viihde
- 0800-alkuiset numerot ovat soittajalle maksuttomien ilmaispalveluiden numeroita
Palvelunumeroita on paljon erilaisia, ja koko listan voit tarkistaa Traficomin sivuilta.
Etsitkö yrityksellesi palvelunumeroa? Autamme mielellämme.
Täydennä yrityksesi yhteydenpitopalveluita:
Lue muita tarinoita asiakaspalvelusta
-
Paranna asiakaspalvelua ja tehokkuutta CRM-järjestelmän integroinnilla puhelinjärjestelmään
Integroimalla CRM-järjestelmän puhelinjärjestelmään parannat asiakaspalvelua ja tehostat toimintaa.
-
RCS-viestit ovat tulossa – Mikä on RCS ja mihin sitä voi käyttää?
RCS-viestit ovat monipuolisempi versio tekstiviestistä, jonka avulla yritykset voivat lähettää tekstiviestillä visuaalisia sisältöjä, kuten esimerkiksi korkearesoluutiokuvia, linkkejä tai videoita.
-
Chat – myynnin vai asiakaspalvelun työkalu?
Mikä on chatin rooli yrityksen verkkosivuilla?