Monikanavainen asiakaspalvelu Contact Center järjestelmällä
Monikanavainen asiakaspalvelu on menestyksesi avain. Asiakkaat haluavat saada palvelua helposti ja nopeasti, olivat he sitten yhteydessä yritykseen puhelimessa, sähköpostissa, sosiaalisessa mediassa, tekstiviestillä tai chatissa.
Jos yritykseesi on vaikeaa saada yhteyttä, asiakkaat lähtevät helposti etsimään palvelua muualta.
Monikanavaisen asiakaspalvelun avulla voit kohdata asiakkaasi juuri siinä kanavassa missä he toivovat, ilman viiveitä tai tietokatkoksia.
Tarjoa asiakkaillesi parempi asiakaskokemus monikanavaisuuden avulla!
![Monikanavainen asiakaspalvelu 4 monikanavainen asiakaspalvelu](https://www.linecarrier.fi/wp-content/uploads/sites/2/2023/08/monikanavainen-asiakaspalvelu.png)
Miksi monikanavainen asiakaspalvelu kannattaa?
Monikanavaisella asiakaspalvelulla on monia hyötyjä.
- Kehitä asiakaskokemusta
- Tarjoa asiakkaallesi valinnanvaraa ja joustavuutta
- Laajenna asiakaskuntaasi ja tavoita potentiaaliset asiakkaat useissa kanavissa
- Nopeuta ja sujuvoita asiakaspalveluasi
- Varmista, ettet menetä kauppaa muissa palvelukanavissa
![Monikanavainen asiakaspalvelu 5 monikanavainen ja omnichannel asiakaspalvelu helposti line carrierilta](https://www.linecarrier.fi/wp-content/uploads/sites/2/2023/08/line-carrier-monikanavaisuus-ja-omnichannel-1200x800.jpg)
Puhelin ja sähköiset palvelukanavat
Line Carrier tarjoaa monikanavaisen asiakaspalvelun ratkaisut lukuisiin eri asiakaspalvelukanaviin:
- Puhelin
- SMS
- Sähköposti
- Chat
- Sosiaalinen media
- WhatsApp Business
- Outbound-soittokampanjat
Monikanavaisen asiakaspalvelun kanavat
Eri asiakaspalvelukanavat palvelevat asiakkaidesi erilaisia tarpeita. Monikanavaisuuden avulla voit huomioida erilaiset asiakasryhmät ja ostopolun vaiheet.
Puhelin sopii nopeaan asiointiin, kun taas sähköposti usein mielletään viralliseksi yhteydenottokanavaksi. Chat sopii mainiosti nopeisiin kysymyksiin, neuvontaan tai esimerkiksi verkkokauppaan.
SMS-viestillä voit lähettää asiakkaillesi esimerkiksi ajanvarausvahvistuksia. WhatsApp Business ja sosiaalinen media mahdollistavat nopean ja reaaliaikaisen viestinnän suoraan asiakkaiden suosimissa palveluissa. Outbound-soittokampanjoilla aktivoit asiakkaasi soittamalla heille.
Asiakkailla on erilaisia mieltymyksiä eri yhteydenottokanavien suhteen, toinen haluaa soittaa, kun toinen puolestaan lähestyy mielummin viestillä. Olennaista on, että pystyt tarjoamaan niitä kanavia, joissa asiakkaasi haluavat, että heitä palvellaan.
Omnichannel-asiakaskokemus
Monikanavaisessa asiakaspalvelussa voit hyödyntää eri palvelukanavien parhaita puolia ja luoda omnichannel-asiakaskokemuksen, jossa yrityksesi on tavoitettavissa saumattomasti kanavasta riippumatta.
Edistyneessä omnichannel-asiakaspalvelussa kaikki asiakaspalvelukanavat on integroitu kokonaisuudeksi, jossa asiakastieto liikkuu sujuvasti kanavien välillä ja asiakas saa yhtenäistä palvelua kanavasta riippumatta.
Omnichannel-asiakaspalvelussa asiakas voi luottaa siihen, että kaikki tarvittavat tiedot ovat käytössä kaikissa palvelutilanteissa ja yrityksen palvelut toimivat samojen periaatteiden mukaisesti kaikissa kanavissa.
![Monikanavainen asiakaspalvelu 6 Monikanavainen asiakaspalvelu kaavio 2000 x 1000 px1](https://www.linecarrier.fi/wp-content/uploads/sites/2/2022/08/Monikanavainen-asiakaspalvelu-kaavio-2000-x-1000-px1-1200x600.png)
Lue artikkeli omnichannel-asiakaskokemuksesta:
Monikanavainen asiakaspalvelu yrityksesi käyttöön
Toimimme kumppaninasi parhaan mahdollisen asiakaskokemuksen rakentamisessa, tarvitsit sitten asiakaspalvelujärjestelmää, yritysliittymiä tai asiakaspalvelun ammattilaisia.
Line Carrier Contact Center on pilvipohjainen asiakaspalvelujärjestelmä, joka yhdistää kaikki kanavat yhteen helppokäyttöiseen sovellukseen.
Aikaa ei kulu eri kontaktikanavien välillä navigointiin tai asiakastietojen etsimiseen, sillä kaikki kanavat ja kontaktihistoria on helposti saatavilla yhdessä paikassa. Voit yhdistää Contact Centeriin haluamasi lisätoiminnallisuudet ja laajentaa järjestelmää tarpeidesi mukaan.
Mobiilisovellus omnichannel-asiakaspalveluun
OneFeed™ on mobiililaitteessa toimiva monikanavainen viestintäsovellus. Laiteriippumaton ja paikkariippumaton sovellus on helppo tapa aloittaa monikanavainen asiakaspalvelu ilman suuria investointeja.
OneFeed™ kokoaa kaikki yrityksesi kontaktit puhelimelle, padille tai tietokoneelle puhelimesta, sähköpostista, tekstiviestistä, chatista ja WhatsAppista.
![Monikanavainen asiakaspalvelu 7 OneFeed sovellus asiakaspalveluun](https://www.linecarrier.fi/wp-content/uploads/sites/2/2023/09/OneFeed-1500-x-1000-blogikansikuvat-OneFeed-1200x800.jpg)
Lue lisää asiakaspalvelun kehittämisestä
-
Paranna asiakaspalvelua ja tehokkuutta CRM-järjestelmän integroinnilla puhelinjärjestelmään
Integroimalla CRM-järjestelmän puhelinjärjestelmään parannat asiakaspalvelua ja tehostat toimintaa.
-
RCS-viestit ovat tulossa – Mikä on RCS ja mihin sitä voi käyttää?
RCS-viestit ovat monipuolisempi versio tekstiviestistä, jonka avulla yritykset voivat lähettää tekstiviestillä visuaalisia sisältöjä, kuten esimerkiksi korkearesoluutiokuvia, linkkejä tai videoita.
-
Chat – myynnin vai asiakaspalvelun työkalu?
Mikä on chatin rooli yrityksen verkkosivuilla?