Wihuri

27.10.2020

Line Carrier Voice for MS Teams mahdollistaa kustannustehokkaan yhteydenpidon Wihurin eri toimipisteiden välillä.   

Wihuri on kauppaa ja teollisuutta harjoittava kansainvälinen suomalainen monialakonserni. Konsernin liikevaihto vuonna 2018 oli noin 1,9 miljardia euroa ja henkilöstön määrä noin 5 200. Yhtiön pääkonttori sijaitsee Helsingin Kulosaaressa. 

“En olisi uskonut, että IT-projekti voi onnistua näin hyvin. Projekti pysyi hyvin aikataulussa ja budjetissa. Ja yhteistyö Line Carrierin asiantuntijoiden kanssa sujui hyvin. Kehitysideoita ja tarpeita käytiin yhdessä läpi ja Line Carrier reagoi niihin nopeasti”, kertoo Wihurin CIO Juha-Matti Heino.  

Lähtötilanteessa Wihurilla oli perinteisempi puhelinjärjestelmä, johon kaivattiin uudempaa teknologiaa ja kustannustehokkuutta. Yrityksessä oli jo Microsoft Teams ryhmätyösovellus, jota haluttiin hyödyntää tehokkaammin.  

Ratkaisu löytyi Line Carrierin Voice for MS Teams palvelusta, jonka avulla pystyttiin korvaamaan vanha puhelinjärjestelmä ja luotiin globaali työympäristö koko konsernille. Line Carrier täydensi Teams ratkaisua omilla pilvipalveluillaan, joista tuotettiin tarvittavat lisäominaisuudet, kuten puhelunvälittäjän työkalut, kansainvälinen numerointi, puheluiden tallentamisen mahdollisuus ja selkeä raportointi.  

Projekti käsitti kaikkiaan 9 maata Euroopassa sekä useita toimipisteitä Suomessa. Pieniä haasteita projektiin tuli tarvittavien tietojen saamisesta eri maiden paikallisoperaattoreilta sekä Covid-19 pandemia, joka muutti väliaikatauluja projektin aikana. Teams palavereita pidettiin parhaimmillaan yli kymmenen viikossa, jotta pysyttiin aikataulussa ja saatiin usean maan käyttöönotto toteutettua saman viikon aikana. Käyttöönotot tehtiin myöhään illalla, näin varmistettiin häiriötön toiminta käyttäjille palvelujen yliheiton aikoina.  

Wihuri Oy oli aikaisemmin ulkoistanut vaihteenhoitonsa ja osan tukeaan Line Carrierin sisaryhtiölle, Avaca Oy:lle. “Halusimme lähteä tähän projektiin vielä melko tuntemattoman yrityksen kanssa, koska meillä oli jo positiivisia kokemuksia konsernin palveluista. Yhteistyömme tulee jatkumaan ja kehittymään Line Carrierin ja koko konsernin kanssa”, kertoo Juha-Matti Heino.