Autokeskus

22.09.2020

Autokeskus on täyden palvelun autoliike, joka palvelee asiakkaitaan yhteensä seitsemällä eri toimipisteellä. Line Carrier ja DialOk vastaavat yhteistyössä siitä, että koko Autokeskuksen puheluliikenne ja asiakaskontaktointi sujuu jouhevasti. Autokeskuksen Call Center ottaa kuukausittain vastaan noin 12 000 puhelua.

 
Line Carrier toimittaa meille kokonaisvaltaisen puhelinjärjestelmän. Olemme saaneet sekä resursoinnin, kommunikaatiopalvelut että kaikki mobiilipalvelut yhden luukun periaatteella, kertoo Aro-Yhtymän tietohallintojohtaja Tomi Valasvuo.
 
DialOk  hoitaa puolestaan vaihdepalvelut ja ylivuotopalvelut, Valasvuo jatkaa.

Line Carrier Mobiilivaihteen avulla puhelut eivät jää hoitamatta

Kaikkien Autokeskuksen myyjien puhelimiin on asennettu Line Carrier Mobiilivaihde. Sovelluksen avulla myyjät näkevät kaikki palvelusarjoihin sisään tulevat puhelut. Jos vastaamattomia puheluita jää, voivat myyjät sen avulla tarkistaa, mitkä puhelut ovat jääneet hoitamatta. Jos kuka tahansa myyjistä hoitaa puhelun, häviää se kaikkien muiden näytöiltä.
 
Tiedämme, ketkä asiakkaista on jo kontaktoitu ja keille on vielä vastaamatta, Valasvuo summaa.

Valasvuo kokee, että Autokeskuksen puhelinjärjestelmälle asettamat vaatimukset ovat melko kovat. Toimipisteitä on 7, työntekijöitä noin 500 ja palvelumuotoja monia. Lisäksi Autokeskuksella on edustus useilta eri merkeiltä.
 
Koko se puhelun reitittäminen on ihan oma maailmansa. Puhelu on saatu menemään kaikkien niiden koukkujen kautta, mitä me olemme pyytäneet, Valasvuo toteaa.
 
Yhteistyö on ollut todella hyvää. Ymmärrämme toisiamme ja olemme saaneet paljon aikaiseksi melko nopealla aikajänteellä. Line Carrierin ja DialOk:n kanssa tehtävän yhteistyön myötä on pystytty löytämään sellainen kokonaisratkaisu, mikä palvelee koko puheluliikennettä ja asiakkaiden kontaktointia, Valasvuo kiteyttää.