11 kesäkuuta, 2018

Roaming maksut poistuvat EU- ja ETA-maissa

1 kesäkuuta, 2017

Line Carrier mobiililiittymien Roaming-maksut poistuvat EU- ja ETA-maissa

Kotimaisen hinnan lisäksi perittävät roaming- eli verkkovierailumaksut matkaviestinpalvelujen käyttämisestä poistuvat Line Carrierin liittymistä EU- ja ETA-maissa matkustettaessa 15.6.2017 alkaen. Uudet ehdot ovat voimassa toistaiseksi ja noudattelevat EU-ohjeistusta ilman poikkeuksia. Muutos koskee puhelujen soittamista ja vastaanottamista sekä tekstiviestien lähettämistä ja vastaanottamista sekä tiedonsiirtoa.

Puhe ja SMS kuten kotimaassa

Jatkossa liittymän verkkovierailukäyttö kuluttaa kotimaisten puhe-, viesti- ja/tai tiedonsiirtopakettien käyttömääriä. Jos asiakkaalla ei ole paketteja käytössään, veloitus tapahtuu asiakkaan sopimukseen määritetyllä yksikköhinnalla (puhe min, sms kpl, tiedonsiirto Mt).

Tiedonsiirrossa kohtuullisen käytön rajoitus

Operaattorilla on kuitenkin mahdollisuus soveltaa tiedonsiirtoon ns. kohtuullisen käytön periaatetta ja rajoittaa asiakkaidensa liittymien tiedonsiirtomäärää EU- ja ETA-maissa. Tämän lisäksi operaattori voi periä tiedonsiirrosta säänneltyä lisämaksua kohtuullisen käytön ylittävältä osalta.

Dataliittymien kohtuullisen käytön raja

Line Carrierin asiakkailla on käytössään yrityskohtaisesti rajattuja tiedonsiirtopaketteja. Rajatut yritysliittymäpaketit toimivat EU- ja ETA-maissa kuten kotimaassakin verkon sallimalla enimmäisnopeudella. Asiakas saa kuluttaa EU- ja ETA-maissa liittymäpaketista riippuen 2–6 Gt tiedonsiirtoa per laskutuskuukausi. Jos asiakas käyttää tiedonsiirtoa yli yritysliittymän salliman kohtuullisen käytön rajan, astuu voimaan tiedonsiirron lisämaksu. Lisämaksu määräytyy säännellyllä tukkutason verkkovierailupalvelujen enimmäishinnalla, joka on 7,70€/Gt.

Verkkovierailumaksuja sovelletaan ajoittaiseen matkusteluun. Ne eivät kata pysyvää oleskelua muissa Euroopan unionin jäsenvaltioissa tai ETA-maissa. Line Carrier Oy voi milloin tahansa tarkistaa tilanteen yksittäisen liittymän osalta ja veloittaa huomautusmenetelmän jälkeistä lisämaksua liittymän EU- ja ETA-alueen hinnoittelussa.

Lisätietoa: https://www.viestintavirasto.fi/internetpuhelin/matkapuhelimenkayttoulkomailla/EU-alueenhintakatto.html

shutterstock_276488396 – Kopio.jpg

Haluatko lisätietoja?

Line Carrier Oy
Keilasatama 5

asiakaspalvelu(at)linecarrier.fi

Yhteydenottopyyntö

Line Carrier kuuluu SFG Yhtiöihin.

sfg.png