Referenssit

Asiakasyrityksemme toimivat useilla eri toimialoilla ja ovat liikevaihdoltaan erikokoisia. Tässä alla näet muutamia asiakkaitamme ja heille toimitettuja ratkaisuja.

Autokeskus

Autokeskus on täyden palvelun autoliike, joka palvelee asiakkaitaan yhteensä seitsemällä eri toimipisteellä. Line Carrier ja DialOk vastaavat yhteistyössä siitä, että koko Autokeskuksen puheluliikenne ja asiakaskontaktointi sujuu jouhevasti. Autokeskuksen Call Center ottaa kuukausittain vastaan noin 12 000 puhelua.
 
– Line Carrier toimittaa meille kokonaisvaltaisen puhelinjärjestelmän. Olemme saaneet sekä resursoinnin, kommunikaatiopalvelut että kaikki mobiilipalvelut yhden luukun periaatteella, kertoo Aro-Yhtymän tietohallintojohtaja Tomi Valasvuo.
 
DialOk hoitaa puolestaan vaihdepalvelut ja ylivuotopalvelut, Valasvuo jatkaa.

oTTo Mobiilivaihteen avulla puhelut eivät jää hoitamatta
Kaikkien Autokeskuksen myyjien puhelimiin on asennettu oTTo-Mobiilivaihde. Sovelluksen avulla myyjät näkevät kaikki palvelusarjoihin sisään tulevat puhelut. Jos vastaamattomia puheluita jää, voivat myyjät sen avulla tarkistaa, mitkä puhelut ovat jääneet hoitamatta. Jos kuka tahansa myyjistä hoitaa puhelun, häviää se kaikkien muiden näytöiltä.
 
– Tiedämme, ketkä asiakkaista on jo kontaktoitu ja keille on vielä vastaamatta, Valasvuo summaa.
”Yhteistyö on ollut todella hyvää”
Valasvuo kokee, että Autokeskuksen puhelinjärjestelmälle asettamat vaatimukset ovat melko kovat. Toimipisteitä on 7, työntekijöitä noin 500 ja palvelumuotoja monia. Lisäksi Autokeskuksella on edustus useilta eri merkeiltä.
 
– Koko se puhelun reitittäminen on ihan oma maailmansa. Puhelu on saatu menemään kaikkien niiden koukkujen kautta, mitä me olemme pyytäneet, Valasvuo toteaa.
 
– Yhteistyö on ollut todella hyvää. Ymmärrämme toisiamme ja olemme saaneet paljon aikaiseksi melko nopealla aikajänteellä. Line Carrierin ja DialOk:n kanssa tehtävän yhteistyön myötä on pystytty löytämään sellainen kokonaisratkaisu, mikä palvelee koko puheluliikennettä ja asiakkaiden kontaktointia, Valasvuo kiteyttää.


Autoliikekonserni Auto-Arita

Autoliikekonserni Auto-Aritalla on käytössään Line Carrierin matkapuhelinliittymät, puhelinjärjestelmä sekä palvelunumerot. Konsernin liikkeet vastaanottavat vuosittain tuhansia puheluita. Line Carrierin avulla on Auto-Aritan tavoitettavuus parantunut merkittävästi.


Hertz valitsi maksullisen 0200-asiakaspalvelunumeron

Hertz on maailman johtava autovuokraamo, joka palvelee asiakkaitaan kaikilla mantereilla yli 140 maassa ja 11 000 toimipisteessä. Hertz on Suomen suurin autovuokraamoketju ja se on toiminut Suomessa vuodesta 1966. Kotimaassa toimipisteitä on 70. 

Autovuokraamoketju otti käyttöönsä neljä vuotta sitten maksullisen 0200-asiakaspalvelunumeron. Tavoitteena oli kattaa puhelinpalvelusta syntyviä asiakaspalvelun kustannuksia ja ohjata samalla osa käyttäjistä verkkosivuston varauspalveluun. Palvelun toimittajaksi Hertz valitsi Line Carrierin. 0200-palvelunumero valittiin, koska puhelukustannukset ovat asiakkaille kohtuulliset ja puhelut tulevat läpi mahdollisista soitonestoista huolimatta. 

”Maksullisen asiakaspalvelunumeron avulla voimme tarjota asiakkaillemme jatkuvasti laadukasta palvelua ja puhelinpalvelun jonotusajat ovat olemattomat”, kertoo johtaja Timo Klemola Hertziltä. ”Olemme todella tyytyväisiä Line Carrierin toimittamaan palveluun, sillä saamme hyvän teknisen tuen, monipuoliset raportit ja toimintavarman ratkaisun. Myös asiakkaamme ovat olleet hyvin tyytyväisiä asiakaspalveluumme.”


Line Carrierilta puheverkko Caverionille

Toimitimme Caverionille nykyaikaisen puheverkon. Käytössä ollut tekniikka korvattiin dataverkossa toimivalla puheyhteydellä. Asiakkaan järjestelmän ja Line Carrierin keskuksen välille rakennettiin SIP-yhteys. Myös asiakkaan numeroinnin hallinta siirtyi varmennettuihin keskuksiimme. 

Moderni ja suojattu dataverkko mahdollistaa muun muassa edullisemmat ulkomaan puhelut ja ylläpitokustannukset sekä paremman äänenlaadun. Verkossa voi puheen lisäksi siirtää myös yrityksen muuta liikennettä ja palveluita. ”Olen ollut hyvin tyytyväinen Line Carrierilta hankittuun ratkaisuun,” sanoo Caverionin yksikönpäällikkö Mika Ruokonen. 

Caverion Oy suunnittelee, toteuttaa, huoltaa ja ylläpitää käyttäjäystävällisiä ja energiatehokkaita teknisiä ratkaisuja kiinteistöille ja teollisuudelle. Palveluita käytetään toimistoissa ja liikekiinteistöissä, asunnoissa, julkisissa rakennuksissa, infrastruktuurissa sekä teollisuuslaitoksissa.