Integraatioilla buustia service deskin puhelinpalveluun – Vitec Futursoftin asiakastarina

Vitec Futursoft asiakastarina

Ohjelmistoyritys Vitec FuturSoft Oy panostaa asiakaskokemukseen. Integraatio SuperOfficen CRM-järjestelmän ja Contact Center -sovelluksen välillä on asiakastukitiimille korvaamaton työkalu, jonka ansiosta asiakastuen puhelut eivät enää jää vastaamatta.

Vitecin asiakastukitiimi tukee yritysasiakkaita autokorjaamo-ohjelmistojen käytössä. Asiakaspalvelujärjestelmä on tukitiimin tärkein työkalu. Sovellus otettiin Vitecillä käyttöön viime vuonna, ja sen jälkeen sitä on täydennetty tarpeellisilla lisäpalveluilla ja integraatioilla.

Kerroimme aiemmin Contact Center-järjestelmän käyttöönotosta tukitiimissä. Lue tästä Vitec FuturSoftin asiakastarina.

SuperOffice-integraatio puhelinasiakaspalveluun

Kun Vitec FuturSoftissa otettiin vuoden alussa käyttöön uusi CRM-järjestelmä SuperOffice, tarvittiin asiakastukeen integraatio CRM- ja asiakaspalvelujärjestelmien välille.

”Line Carrier tarttui rohkeasti haasteeseen ja rakensi meille räätälöidyn integraation Contact Centerin ja SuperOfficen välille”, kertoo tukipäällikkö Mikko Kallio.

Prosessi oli erittäin sujuva ja integraatio saatiin porskuttamaan tuen käyttöön täysin luvatussa aikataulussa.

Koska CRM-järjestelmä oli koko organisaatiolle uusi, oli käyttöönottoprosessissa monenlaista viilaamista. Kallio kehuu yhteistyötä Line Carrierin kanssa helpoksi ja sujuvaksi.

”Prosessi oli erittäin sujuva ja integraatio saatiin porskuttamaan tuen käyttöön täysin luvatussa aikataulussa. Haasteita oli hieman omassa päässämme, mutta Line Carrier hoiti oman osuutensa päivälleen kuten oli sovittu”, Kallio kertoo.

Keskustelimme Vitecin asiakastarinasta webinaarissamme 8.11.2023. Katso video:

CRM-integraatio tuo asiakastiedot suoraan puhelinpalvelun käyttöön

Kun asiakas soittaa Vitecin asiakastukeen, CRM-integraatio tunnistaa soittajan puhelinnumeron perusteella ja noutaa oikeat asiakastiedot automaattisesti SuperOfficen asiakastietokannasta.

”Integraatio tuo asiakastuen työhön todella paljon lisäarvoa. Se säästää aikaa ja nopeuttaa puheluiden käsittelyä, kun tietoja ei tarvitse enää etsiä manuaalisesti. Myös asiakaskokemus paranee, kun tiedämme jo ennen puhelimeen vastaamista kuka meille soittaa”, kertoo Silja Hyvärinen Viteciltä.

Integraatio tuo asiakastuen työhön todella paljon lisäarvoa. Se säästää aikaa ja nopeuttaa puheluiden käsittelyä, kun tietoja ei tarvitse enää etsiä manuaalisesti.

Line Carrier Contact Centeristä on tullut tukitiimille elintärkeä työkalu, joka parantaa asiakaskokemusta ja tekee työn arjesta sujuvampaa. Silja Hyvärinen kehuu Contact Centeriä hyvin service desk-työhön sopivaksi.

”On tullut nähtyä monta erilaista tukiorganisaatiota, tikettisovellusta ja soitto-ohjelmaa. Moni asiakastuki taistelee sen kanssa, että löydetään sopiva sovelluspaletti. Tällaiset integraatiot helpottavat työn arkea todella paljon.”

Hyvärinen ja Kallio suosittelevat Line Carrieria myös muille.

”Olemme olleet alusta asti todella tyytyväisiä. Line Carrierlla kaikkiin asiakkaan toiveisiin tartutaan nopeasti ja asiakkaiden toiveet otetaan huomioon sovelluksen kehityksessä. Sovellus on kehittynyt todella paljon ja siihen on saatu paljon arkea helpottavia parannuksia.”

Vitecin tavoitteena oli tehostaa teknisen tukitiimin työtä, helpottaa puhelutikettien käsittelyä ja parantaa teknisen tuen asiakaskokemusta ja vasteaikaa.

Ratkaisuksi valikoitui Line Carrier Contact Center, CRM-integraatio, SMS-viestikanava sekä yritysliittymät kolmeen verkkoon.

Tuloksena asiakastukitiimin työn resursointi ja johtaminen tehostui, tikettien käsittely nopeutui CRM-integraation ansiosta ja asiakkaille voidaan viestiä monipuolisemmin myös tekstiviestitse. 5G-yritysliittymät varmistavat sujuvan kommunikaation myös etätyössä.

Lue lisää integraatioista:

Lue lisää asiakaskokemuksia